• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  1. Home
  2. Archives
  3. No. 37 (2014): Educación. Contextos sociales y propensión a aprender

Prólogo

Educación. Contextos sociales y propensión a aprender

Carlos Calvo, Antonio Elizalde
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Lente de aproximación

What would happen if children would be allowed to learn?

Carlos Calvo
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Elaboration of subjective theories of pre-school students in the classroom

Jorge Catalán Ahumada
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Characterization of Educational Environments and the Propensity to Teach, and its Dynamic Relationships via Fuzzy Modeling and ID3 Fuzzy

Guillermo Leyton G., Paulina C. Veas G.
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Childhood learning and playful ethos

Desirée López de Maturana
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Kindergartens and active modifying environments

Silvia López de Maturana, Carlos Calvo
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

The mysterious journey of learning to swim, think and feel: education as the process of creating potential relationships

Alberto Moreno-Doña
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Diagnosis at school as subjective process: complexity, learning and observation domains

Francisco Paiva Cornejo, Iván Oliva Figueroa
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Barriers to the construction of early childhood education as an educational space in rural communes

Javier Pineda
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Children of popular sectors and school of popular sector: a study about difficulties of the process of schooling in Chile (1840-1860)

Emilio Ramírez Bizama
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Minimal gestures and pedagogy of differences

Anelice Ribetto
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Rancière’s critique of modern education. Notes for a discussion about the plots on pedagogy

Graciela Rubio
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

The amazing reasoning in children

Jorge Salgado Sanhueza
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

The metaphorical emergency and propensity to learn of preschoolers in Chile and Brazil

Ana  Paula Sánchez Garbini
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Learning proclivity on Teenage Law Offenders: an analysis from the Biographical Approach

Eduardo Sandoval Obando
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Comentarios y reseñas de libros

Alfredo Joignant y Patricio Navia (compiladores), Ecos Mundiales del Golpe de Estado. Escritos sobre el 11 de Septiembre de 1973, Ediciones Universidad Diego Portales, Santiago, 2013, 379 p.

Mauro Basaure
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Marc Parés (coordinador), Participación y calidad democrática. Evaluando las nuevas formas de democracia participativa, Editorial Ariel, Barcelona, 2009, 471 p.

Juan  Alberto Castañeda Alcaino
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Steve J. Stern, Luchando por mentes y corazones. Las batallas de la memoria en el Chile de Pinochet, Libro Dos de la trilogía La caja de la memoria en el Chile de Pinochet, Ediciones Universidad Diego Portales, Santiago, 2013, 583 p.

Carlos Durán Migliardi
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Rodrigo Pelloso Gelamo, O ensino da filosofia no limiar da contemporaneidade. O que faz o filósofo quando seu ofício é ser professor de filosofia?, Editora Cultura Acadêmica, Universidade Estadual Paulista (UNESP), São Paulo, Brasil, 2009, 179 p.

Gonzalo Montenegro
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Gastón Molina Domingo, Subjetividades, estructuras y procesos. Pensar las Ciencias Sociales, Universidad Central de Chile, Santiago, Chile, 2012, 355 p.

Raúl Rodríguez Freire
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Javier Auyero y María Fernanda Berti, La violencia en los márgenes. Una maestra y un sociólogo en el conurbano bonaerense, Katz Editores, Buenos Aires, Argentina, 2013, 174 p.

Elizabeth Zenteno Torre
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Propuestas y avances de investigación

Lightness, rapidity, consistency: life and literature in Italo Calvino

Germán Bula
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Optimal taxes rates for copper mining in Chile

Jan Cademartori, Carlos Paéz S., Juan  Daniel Soto D.
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

The struggles against pollution: from self defense to recreation of democracy

Cecilia Carrizo, Mauricio Berger
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Towards an urban transmodern and decolonial theory: an introduction

Yasser Farrés Delgado, Alberto Matarán Ruiz
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Recreation and leisure in current Latin American societies

Christianne Gomes
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Children of heaven. A psychoaesthetic and socioeducative analysis about an Iranian film

Eduardo Llanos Melussa
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Inbetween nostalgia and the dream of equality. Critique and proposal to the foundationalist assumptions of the Pentecostal community in Lalive d’Epinay

Miguel  Ángel Mansilla
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Strategy and rationality of the presidential candidates in the Peruvian elections 2011: why four are less than one

Loreto Massicot, Gonzalo Parra, Bernardo Navarrete
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Democracy, activism and radical modernity in Latin America

Marco  Aurélio Nogueira
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Transformations of the conjugal family in Chile during the democratic transition period (1990-2011)

José Olavarría A.
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

Is it rational to promote economic growth?

Ignacio Rodríguez Rodríguez, Paulina Sanhueza Martínez
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Make a Submission
Language
  • English
  • Español (España)
  • Português (Brasil)

 

 

 

 

 

Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians